Festivalsquad FAQ (versie 1.20)

 

 

1. VRAAG: Wat is de Festivalsquad?
ANTWOORD: De Festivalsquad is een ambassadeursprogramma van Follow the Beat. Festivalsquad leden kunnen festival tickets verdienen door festivals te helpen bij hun promotie. In ruil voor één of meerdere social posts kan jij dus gratis festivallen. Follow the Beat maakt dit mogelijk door te bemiddelen tussen festivalgangers en festivals en door dit programma te managen.

 

 

2. VRAAG: Waarom doen we dit?
ANTWOORD: Follow the Beat wil graag iets leuks doen voor festivalgangers, aangezien ze jarenlang niet hebben kunnen festivallen door corona. Aan de andere kant helpen we festivals met hun promotie. Festivals hebben het ook zwaar gehad, dus zij kunnen zo’n slimme manier van promotie genereren wel gebruiken.

 

 

3. VRAAG: Waarom geven jullie tickets gratis weg? Wat is het addertje onder gras?
ANTWOORD: Er is geen addertje onder het gras. Ook voor de festivals is dit een goede deal. Daarnaast kan je de Festivalsquad als een sampling programma zien. De festivals die meedoen hopen natuurlijk dat je hun event zo gaaf vindt dat je in de aankomende jaren vaker naar hun event toe gaat, maar dan wél een ticket koopt. Er zit dus wel degelijk een verdienmodel in. Alleen merk jij daar niets/ weinig van.

 

 

4. VRAAG: Wat moet ik voor de tickets doen?
ANTWOORD: Je moet je allereerst aanmelden voor het Festivalsquad programma. Tickets zijn alleen beschikbaar voor Festivalsquad leden. Als je geen lid bent, heb je geen toegang tot onze gratis tickets. Als je bent toegelaten dan kan je gratis festival tickets claimen. Als de door jou geclaimde tickets worden toegekend, dan krijg je een betaalverzoek voor de administratiekosten, daarna moet je één of meerdere social posts plaatsen voor het festival. Het aantal en de inhoud van de post(s) kan per festival verschillen. Je wordt altijd vooraf goed geïnformeerd hierover. Ga je akkoord met de voorwaarden, dan krijg je daarna instructies over hoe, wat en wanneer je moet posten. Na het posten ontvang je de tickets. Die worden overigens pas 2 dagen voor het event verstuurd.

 

 

5. VRAAG: Dus ik kan gratis festival tickets krijgen?
ANTWOORD: Ja! Follow the Beat brengt een paar euro administratiekosten per ticket in rekening, maar voor de rest zijn de tickets helemaal gratis.

 

 

6. VRAAG: Dus er zijn ook geen abonnementskosten?
ANTWOORD: Nee, er zijn helemaal geen abonnementskosten. Het Festivalsquad programma is ook geen abonnement. Je kan stoppen/ opzeggen wanneer je wilt.

 

 

7. VRAAG: Kan ik stoppen met de Festivalsquad wanneer ik wil?
ANTWOORD: Ja, je kan te allen tijde stoppen / opzeggen.

 

 

8. VRAAG: Hoe werkt het?
ANTWOORD: Je moet je eerst aanmelden voor de Festivalsquad. Follow the Beat kijkt dan of je voldoet aan de eisen. (We kijken onder andere naar je leeftijd, woonplaats, aantal social media volgers, etc.) Als je toegelaten bent dan krijg je één keer in de zoveel tijd een bericht van Follow the Beat met daarin informatie, een lijst van de beschikbare festivals en een link om tickets te claimen van deze festivals. Als je op die link klikt kan je aangeven van welke tickets je gebruik wilt maken. (Dat noemen we tickets claimen.) Follow the Beat stuurt dan betaalverzoek. Na betaling van dat betaalverzoek krijg je instructies over het plaatsen van de social posts. Als je dat hebt uitgevoerd krijg je de e-tickets toegestuurd of wordt je op de gastenlijst gezet. Bij de ingang wordt je ID gecontroleerd en Follow the Beat checked achteraf of je daadwerkelijk naar het event bent gegaan.

 

 

9. VRAAG: Wanneer worden de e-tickets verstuurd?
ANTWOORD: Als het festival met e-tickets werkt, dan worden de e-tickets altijd 2 dagen voor het event verstuurt.

 

 

10. VRAAG: Ben ik verplicht om tickets te claimen? Wat als ik niet kan?
ANTWOORD: Je bent nooit verplicht om tickets te claimen. Als je niet kan of niet wilt gaan naar een event, dan claim je de tickets gewoon niet. Er gebeurt dan niets en de tickets blijven beschikbaar voor een ander Festivalsquad lid. Pas als je tickets hebt geclaimed gaan er regels gelden.

 

 

11. VRAAG: Welke regels gelden er als je tickets hebt geclaimed?
ANTWOORD: Je kunt alle regels vinden in onze Festivalsquad voorwaarden. De belangrijkste regel is: Als je tickets claimt en deze door ons worden bevestigd, dan ben je verplicht om naar het event te gaan. Ga je toch niet, dan ben je verplicht om achteraf alsnog het volledige ticket bedrag te betalen.

 

 

12. VRAAG: Waarom ben ik verplicht om naar het event te gaan als ik tickets heb geclaimed?
ANTWOORD: Omdat het zonde is als de tickets niet gebruikt worden. Als jij niet wilt/ kunt, dan maken we graag iemand anders blij.

 

 

13. VRAAG: Ik vind het niet zo fijn dat ik het risico loop om alsnog de volledige ticketprijs te moeten betalen. Kan je een uitzondering maken?
ANTWOORD: Nee, helaas niet. We geven gratis tickets weg. Als niemand komt opdagen, dan is dat heel vervelend voor het festival. Vandaar dat er een verplichting/ garantie is ingebouwd. Zolang jij je aan de afspraken houdt en daadwerkelijk naar het event gaat (als je tickets hebt geclaimed) dan is er niets aan de hand en kun jij gewoon gratis festivallen! 🙂

 

 

14. VRAAG: Moet ik achteraf alsnog het ticket bedrag betalen als ik bijvoorbeeld ziek ben?
ANTWOORD: Ja, in principe wel. Het overlijden van een familielid, ziekte, een blessure, problemen met het openbaar vervoer, files, etc. zijn geen redenen om een no-show te rechtvaardigen. In deze gevallen zal bij een no-shows het volledige ticket bedrag wel alsnog in rekening gebruikt moeten worden. Alleen bij extreem natuurgeweld, landelijke verkeersinfarcten, onverwachtse overheidsmaatregelen, een epidemie, een oorlog en andere van dit soort uitzonderlijke/ extreme situaties geldt er overmacht en wordt bij een no-show het volledige ticket bedrag niet alsnog in rekening gebracht.

 

 

15. VRAAG: Welke festivals doen er mee?
ANTWOORD: Het is een doorlopend programma. Dus de deelnemende festivals veranderen continue. We doen in ieder geval ons best om veel verschillende soorten festivals aan te haken, zodat er voor iedereen wat leuks tussenzit. Dat betekent zoveel mogelijk verschillende genres en locaties door heel Nederland.

 

 

16. VRAAG: Doen er ook buitenlandse festivals mee?
ANTWOORD: Nee, op dit moment doen er alleen Nederlandse festivals en events mee.

 

 

17. VRAAG: Hoeveel tickets zijn er beschikbaar (per festival)?
ANTWOORD: Dat verschilt per festival. Daar kunnen we op dit moment niets over zeggen. Maar als Festivalsquad lid krijg je standaard 2 tickets per event.

 

 

18. VRAAG: Zijn er genoeg tickets voor alle Festivalsquad leden?
ANTWOORD: Nee, waarschijnlijk niet. We hanteren een “wie het eerst komt, wie het eerst maalt” principe en ook “op=op”. Dus zorg dat je er snel bij bent en hou je mail goed in de gaten voor onze berichten.

 

 

19. VRAAG: Mag ik een vriend(in) meenemen?
ANTWOORD: Als je er nog tickets beschikbaar zijn als je tickets claimt, dan krijg je standaard 2 tickets. Dus je mag altijd iemand meenemen.

 

 

20. VRAAG: Moet mijn +1 ook lid zijn van de Festivalsquad?
ANTWOORD: Nee, dat hoeft niet. Je mag meenemen wie je wilt.

 

 

21. VRAAG: Wat voor tickets zijn het?
ANTWOORD: Het zijn altijd reguliere tickets. Het verschilt per festival of het dag of meerdaagse tickets zijn. Indien het dagtickets zijn, dan vertellen we bij het aanbieden duidelijk om welke dag het gaat.

 

 

22. VRAAG: Wat gebeurt er als ik tickets claim?
ANTWOORD: Dan moet je administratiekosten betalen, de social posts plaatsen én dan ben je verplicht om naar het event te gaan?

 

 

23. VRAAG: Hoe hoog zijn de administratiekosten?
ANTWOORD: Dat verschilt per event, maar doorgaans tussen de €3,- en €5,- per ticket.

 

 

24. VRAAG: Waarom rekenen jullie administratiekosten?
ANTWOORD: Omdat Follow the Beat anders verlies maakt op het weggeven van gratis tickets. Op die manier kunnen we het Festivalsquad programma niet lang volhouden. Plus, we willen een extra drempel creëren bij het claimen van de tickets en daarmee zorgen dat Festivalsquad leden ook echt naar het event gaan.

 

 

25. VRAAG: Wat als ik tickets heb geclaimed en toch niet kan of ziek wordt?
ANTWOORD: In dat geval kan je de tickets tot een week voor het desbetreffende event teruggeven. Dan kunnen we de tickets nog aan iemand anders geven. Korter dan een week van voor het event kunnen de tickets niet meer teruggegeven worden. Als je dan toch niet naar het event gaat, dan ben je verplicht om de volledige reguliere ticketprijs voor de tickets alsnog te betalen.

 

 

26. VRAAG: Krijg ik de administratiekosten terug als ik tickets teruggeef?
ANTWOORD:  Nee, helaas niet. Follow the Beat heeft er wel tijd gestopt in het verwerken en dus kosten gemaakt. Sterker nog, als je de tickets teruggeeft hebben we er twee keer werk aan. Wij kunnen er niets aan doen dat je eerst wel en later weer niet wilde/ kon gaan.

 

 

27. VRAAG: Wat nou als het event wordt verplaatst of geannuleerd.
ANTWOORD: Follow the Beat heeft geen invloed op het event zelf, dus ook niet op de doorgang of bijvoorbeeld de line-up. Als een event wordt verplaatst of geannuleerd dan worden de geclaimde tickets ongeldig gemaakt en moeten alle Festivalsquad leden weer opnieuw tickets claimen voor dat event als ze dat willen.

 

 

28. VRAAG: Krijg ik de administratiekosten terug als het event wordt verplaatst of geannuleerd?
ANTWOORD: Nee, helaas niet. Follow the Beat heeft er namelijk wel kosten moeten maken. Gelukkig zal dit vrijwel nooit voorkomen en gaat het maar om een paar euro. Gelukkig wegen de voordelen van het Partysquad programma ruimschoots op tegen dit potentieel nadeel.

 

 

29. VRAAG: Wanneer ontvang ik de tickets die ik heb geclaimed?
ANTWOORD: Als je tickets hebt geclaimed, een bevestiging van ons hebt ontvangen én de administratiekosten hebt betaald, dan ontvang je de tickets 2 dagen voor het desbetreffende event. Niet eerder en niet later.

 

 

30. VRAAG: Waarom ontvang ik de tickets pas zo laat?
ANTWOORD: Omdat we zo min mogelijk gelegenheid willen geven om de tickets te verkopen of weg te geven, want dat is strikt verboden. De tickets staan op naam en zijn niet overdraagbaar.

 

 

31. VRAAG: Tot wanneer kan ik tickets claimen en betalen?
ANTWOORD: Je kan tickets claimen zolang het event beschikbaar is (en dus in de lijst met beschikbare festivals staat). Je kunt betalen tot uiterlijk 2 dagen van te voren. Dat is namelijk het moment dat we de namen en emailadressen van de Festivalsquad leden die tickets hebben geclaimed doorgeven aan het desbetreffende festival. Betaal je na dat moment, dan krijg je geen tickets.

 

Als je vragen hebt die hier niet tussenstaan, mail dan met info@followthebeat.nl.
Hopelijk tot snel Partypeep!

 

Grtjs,
Follow the Beat